Rola aktywności fizycznej w astmie

Nawet jeśli fizyka aktywności jest częstym czynnikiem wyzwalającym (wyzwalającym) objawy astmy, musi być częścią stylu życia każdej osoby, z astmą lub bez niej. Po prawidłowym leczeniu większość osób z astmą może wykonywać określony rodzaj aktywności fizycznej pod względem bezpieczeństwa.

Osoba z astmą może prowadzić normalne życie, tak jak osoba bez astmy. Ale musisz przestrzegać szeregu zaleceń. Wiele osób z astmą nie odczuwa żadnych ograniczeń w wykonywaniu ćwiczeń fizycznych. Tylko kilka osób zareaguje negatywnie na ćwiczenia fizyczne. Pamiętaj, że osiągnięcie określonej formy aktywności fizycznej zajmuje trochę czasu i że szybko się ona gubi, bo raz przestajesz ćwiczyć.

Objawy częste w astmie wywołanej wysiłkiem fizycznym:

  •     Świszczący oddech
  •     Uczucie braku powietrza
  •     Uczucie ucisku klatki piersiowej
  •     Kaszel

Możesz mieć pojedynczy objaw May up lub kombinację tych. Podanie leku rozszerzającego oskrzela na krótki czas do 20 minut przed rozpoczęciem aktywności fizycznej zapobiega objawom astmy. Jeśli jednak objawy nadal się pojawiają, porozmawiaj z lekarzem, aby zidentyfikować możliwe przyczyny.

Niektóre rodzaje aktywności fizycznej, takie jak bieganie, są bardziej podatne na narażenie dróg oddechowych na większe ilości powietrza, które wysychają, a tym samym wywołują astmę z czasem czynności w maju mniej intensywne, takie jak pływanie, joga lub pilates, są bardziej narażone na ryzyko Może niż deklarować objawy astmy.

Jakie osoby ćwiczące mogą pasować do osób z astmą?

Aerobik jest aktywnością odpowiednią, ponieważ pozwalasz mu trenować przy różnej intensywności wysiłku. Aerobik rozwija wydolność serca i oddech. Na przykład, jeśli zaczniesz ogrzewanie przy włączonym świetle, można następnie zwiększyć intensywność na dwie minuty, a następnie zwolnić, aby następnie ponownie przyspieszyć.

Rozważane jest kąpanie się w zadaszeniu, ponieważ jest to tak dobre ćwiczenie dla osób chorych na astmę, jakie wykonuje się w określonej temperaturze i średnio wilgotno.

Bez względu na to, jaki rodzaj aktywności fizycy zdecyduje się ćwiczyć, ważne jest, aby nie zapomnieć o zrobieniu pierwszego maja, ponieważ w ten sposób zmniejsza się ryzyko astmy wywołanej wysiłkiem. Majowe znaczenie ma ćwiczenie przyjemności każdego rodzaju aktywności, jaką wybra fizyka. W ten sposób będziesz mógł uszanować program szkolenia.

  • Jak ciężkie mogą być ćwiczenia fizyczne?

Program szkolenia musiałby uzyskać pomoc, aby stopniowo osiągnąć określony poziom. Uzyskanie dobrej kondycji fizycznej zajmuje trochę czasu. Z reguły po każdym treningu trzeba czuć się dobrze. Ważne jest, aby nie próbować wkładać zbyt wiele wysiłku w pierwszą sesję treningu. Ponadto przez kilka godzin po zakończeniu spotkania czułeś się zmęczony.

  • Kiedy biegam, często mam objawy astmy. Musisz rzucić, aby biec?

Z bezpieczeństwem nie! Często ogrzewanie przed rozpoczęciem biegu pomaga zapobiegać objawom astmy. Oto dwie wskazówki, które pomogą Ci bezpiecznie biegać bez objawów astmy: Weź wdech ze środkiem rozszerzającym oskrzela 15 minut przed rozpoczęciem treningu, Rozgrzej się odpowiednio przed wejściem w życie.

  • Co należy zrobić, jeśli podczas treningu wystąpią objawy astmy?

Upewnij się, że zawsze masz lek na ratunek, który jest używany szybko w razie potrzeby. Jeśli ćwiczenia fizyczne, które wykonujesz, często wywołują objawy astmy, prawdopodobnie będzie to wymagało zmiany ćwiczeń na inne lub porozmawiania z lekarzem w celu uzyskania zalecenia leczenia. Może to być dobra profilaktyka.

  • Czy mogę dalej uprawiać sporty wyczynowe, gdy biorę udział w leczeniu astmy?

Tak. Wiele metod leczenia astmy jest dozwolonych w zawodach sportowych. Chodzi o inhalatory kortykosteroidowe i niektóre leki rozszerzające oskrzela. Natomiast kortykosteroidy w postaci tabletek, syropu lub zastrzyku są zabronione.

Lepiej skonsultować się z lekarzem prowadzącym lub z stowarzyszeniami sportowymi, czy leki, które zażywają, znajdują się lub nie znajdują się na liście leków dopingowych. W niektórych przypadkach będziesz potrzebować zaświadczenia od lekarza prowadzącego, aby uzasadnić potrzebę stosowania leków na astmę.

Po co dobre ćwiczenia fizyczne

Czasami bycie aktywnym i wykonywanie ćwiczeń fizycznych może być trudne, ale kontynuowanie tego wysiłku w celu wykonania ruchu jest naprawdę korzystne. Czas trwania zalecany dla ćwiczeń naturalnych dla osób w wieku od 18 do 65 lat to pół godziny dziennie przez co najmniej pięć dni w tygodniu – to tylko zalecenie minimalne. Aby uzyskać rzeczywiste korzyści dla zdrowia, czas spędzony na ćwiczeniach się podwoił; z tym, jak wiele ćwiczeń fizycznych może być dla Ciebie dobre.

Aby zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych (ryzyko chorób sercowo-naczyniowych) i uzyskać korzyści dla zdrowia, należy poruszać się wystarczająco szybko, aby przyspieszyć oddech, a serce może oddychać. .

Korzyści, jakie można uzyskać po ćwiczeniach fizycznych, wpływają zarówno na zdrowie fizyczne, jak i psychiczne. Badania wykazały, że aktywność fizyczna stymuluje szacunek dla siebie, stan umysłu, jakość snu i energii, zmniejszając ryzyko stresu i depresji. Ćwiczenia fizyczne mogą pomóc wzmocnić kości i mięśnie, pozostając w takiej formie i wystarczającej dla zdrowia i codziennej rutyny, podobnie jak praca zawodowa, zakupy lub zabawa z dziećmi lub wnukami.

Potknięcia i upadki są częstą przyczyną bolesnych urazów, szczególnie dorosłych w maju, ale wykonywanie ćwiczeń równoważących i wzmacniających mięśnie w każdym tygodniu, wraz z ćwiczeniami aerobikowymi o umiarkowanej intensywności, podobnie jak w przypadku chodzenia pieszo, przyczynia się do zmniejszenia ryzyko upadku.


Czy wiedziałeś, że ?

Dla dorosłych dobrze jest wykonywać zajęcia wzmacniające mięśnie grupami mięśni głównych, na przykład nóg lub ramion, przez dwa lub kilka dni w tygodniu.


Ćwiczenia są dobre dla organizmu

Ćwiczenia fizyczne są niezbędne dla osób z chorobą zwyrodnieniową stawów (powszechny typ bólu stawów), ponieważ wzmacniają siłę i elastyczność, zmniejszając zarówno ból stawów, jak i zmęczenie. Zmniejszają ryzyko zapalenia stawów i pomagają w odchudzaniu, co udowodniono, że znacznie zmniejszają ryzyko wystąpienia choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego. Wykonywanie ćwiczeń fizycznych z bólem stawów może wydawać się przytłaczające, ale wykonywanie niektórych ćwiczeń o umiarkowanej intensywności może złagodzić ból i pomóc w utrzymaniu prawidłowej wagi.

Jak zacząć? Przed rozpoczęciem nowego programu ćwiczeń fizycznych, porozmawiaj ze swoim lekarzem lub zapytaj specjalistę, jakie rodzaje ćwiczeń fizycznych i ruchów mogą być dla Ciebie odpowiednie. To pomoże w opracowaniu planu ćwiczeń, które powinny przynieść maksymalne korzyści. 26% mężczyzn i 35% kobiet nie ćwiczy wystarczająco

Każda osoba i sytuacja jest inna; w konsekwencji ćwiczenia powinny być dostosowane do Twoich potrzeb. Na przykład, jeśli cały dzień stoisz przed komputerem i cierpisz na ból szyi lub pleców spowodowany niewłaściwą postawą, możesz włączyć ćwiczenia rozciągające codzienne rutyny, ponieważ napinanie sztywnych mięśni jest korzystne dla mobilności.

A jeśli boli Cię chodzenie lub bieganie, możesz spróbować pływania lub jogi, która w maju jest mniej obciążająca dla stawów. Bez względu na mój wybór, nie zapominam, że każdy rok jest majowy lepszy niż nikt, a wraz z tym, jak trenujesz w maju, poczujesz się dobrze.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *