Nawyki zdrowego stylu życia

Jak zdrowy jesteś ? Czy dieta jest zbilansowana i zdrowa? Czy ćwiczysz codziennie? Czy jesteś nawodniony? Masz program wystarczająco dużo snu? Masz zdrowy styl życia?

Marzył tylko o tym, by przez długi maj pozostać zdrowym i sprawnym. Zdrowy styl życia zależy w dużej mierze od naszych codziennych nawyków i sposobu, w jaki żyjemy. Czy te małe nawyki, które zapewniasz styl troski o życie, niektóre znajdują się już wśród czynności twojego dnia, a z drugiej można je przyjąć naturalnie bez wielkiego eforturi. Iata Jakie nawyki musieliby przyjąć, aby mieć styl życia właściwy:

Zdrowe odżywianie

W jadłospisie na co dzień nie może zabraknąć owoców i warzyw, pełnoziarnistych zbóż (ryż brązowy, makarony pełne, żytnie, ryżowe) oraz zdrowych olejów, które są źródłem naszej energii. Wybierz owoce, ponieważ mają one wiele witamin i minerałów oraz niepowtarzalny smak. Możesz używać i do niektórych sztuczek do przechowywania żywności, ponieważ może długo świecić w lodówce lub w pudełku twojej lodówki.

Koktajle to doskonały sposób na zjedzenie raz dziennie zdrowej porcji warzyw czy owoców. Niezależnie od tego, czy wolisz małe śniadanie, przekąskę na stacji, czy nawet zamiast pustyni, ożywią Twój organizm dużą ilością witamin i minerałów. Są łatwe w przygotowaniu, wystarczy blender do owoców i warzyw oraz odrobina wyobraźni.

Wybierz nieprzetworzoną żywność. Chociaż prawie niemożliwe jest uniknięcie wszystkich chemikaliów i żywności przetworzonej z menu w ciągu dnia, staraj się jeść tak jak produkty majowe rzadko. Czy zależy Ci na jedzeniu pokarmów, które dostarczają organizmowi wymaganego wkładu wapnia – jaj, ryb, mięsa, orzechów, nasion, nabiału i przestrzeganiu diety z zakresu majowego.

Nawodnienie

Woda wpływa na ogólny stan zdrowia i dobre samopoczucie, uczestnicząc we wszystkich procesach metabolicznych organizmu. Wspomaga organizm, jest niezbędny w trawieniu, zapobiega odwodnieniu i utrzymuje nawilżenie skóry.  

Zużycie wody jest różne w zależności od osoby, po spełnieniu pewnych kryteriów: poziomu aktywności fizycznej, klimatu (mokrego lub suchego), problemów zdrowotnych. Jest kilka sztuczek, które pomogą Ci pić więcej wody w maju, aby uzyskać optymalne nawilżenie. Dodaj do wody kilka plasterków ogórka, cytryny lub pomarańczy. Ogórki dodadzą wody orzeźwiającego smaku, szczególnie jeśli przed spożyciem trzymamy je w lodówce.

Regularny ruch

Regularne ćwiczenia fizyczne są niezbędne dla zdrowia, są korzystne zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Znajdź jakieś ćwiczenia lub sporty, które Cię pociągają i ćwicz je stale. Spróbuj uprawiać sport dwa razy w tygodniu. Aktywność fizyczna nie musi być obowiązkiem. Możesz zdecydować się na ruch we własnym domu.

Oto kilka korzyści płynących z regularnej aktywności fizycznej:

  • pomagają kontrolować wagę ciała;
  • utrzymać zdrowie kości, mięśni i stawów;
  • pomagają w zachowaniu stanu ogólnego dobra.

Zaplanuj wystarczająco dużo snu i regularnie

Sen jest bardzo ważny w aktywności fizycznej dla koncentracji, pamięci i dobrego samopoczucia. Ważna jest zarówno jakość, jak i ilość snu. Głęboki i spokojny sen przynosi więcej energii, system odpornościowy może silnie, stan ogólny Może dobry, a nawet życie może być długie. W zależności od ciała każdej osoby wystarczy 6-8 godzin snu w ciągu nocy, abyśmy rano poczuli się wypoczęci i pełni energii.

Pozytywne nastawienie i życie społeczne

Pozytywne myślenie jest dobre dla twojego zdrowia. Nie tylko psychicznie, ale także fizycznie. Ludzie, którzy się uśmiechają, mogą być piękni, starsi mogą być trudni i są towarzystwem przyjemnym dla innych.Ty wybierasz, jak żyją. Jeśli chcesz żyć długo i pięknie, odpowiedź jest jedna: wybierz zdrowy styl życia!

Myśl pozytywnie

„Jestem dobry” – jest tylko jedna strategia motywacyjna, czyli więcej w maju niż jest drogą do bycia. Skoncentruj się na tym, aby zobaczyć „puchar w pełni”, zwłaszcza wtedy, gdy zaczynasz pracę nad nowym działaniem lub gdy angażujesz się w długoterminowy projekt. Sposób podejścia do problemu w przeważającej mierze wpłynie na wyniki. Mówi się, że wiele razy liczy się bardziej jako robienie czegoś w maju niż to, co robisz.

Limituj poziomu stresu. Pozbyć się stresu. To wróg, który w maju obawia się zdrowia fizycznego i psychicznego. Stres sprawia, że ​​tyjesz. Aktywuje hormony, które wywołują uczucie głodu. Strategie antystresowe są i mogą być dobrą strategią stosowaną w jej diecie na odchudzanie.

Bądź wytrwały we wszystkim, co robisz. Pomyśl, kiedy tęsknisz. Tucz jest irracjonalny. Zwracaj większą uwagę na to, co, kiedy i jak jesz!

Wyjdź przynajmniej na spacer przed obiadem. Nie tylko to naładuje płuca świeżym powietrzem, ale także pozwoli komórkom mózgu na dobre samopoczucie, a więc poprawisz swój metabolizm. Ma dziennie średnio tylko 9 minut pieszo w wolnym powietrzu, ponieważ znacznie zmniejsza ryzyko chorób serca.

Rób przerwy na oddychanie

Od czasu do czasu rób przerwy na oddychanie. Oddychanie głęboko eliminuje stany niepokoju. Reguła oddycha gwałtownie i powierzchownie, szczególnie wtedy, gdy są zestresowani. Biorąc głęboki oddech i rozciągając mięsień przepony, możemy kontrolować rytm, głębokość i czas trwania zdrowego oddychania.

W ten sposób do płuc zostanie wprowadzona w maju ilość niż powietrze, co oznacza ilość dodatkową do tlenu. Jak to wydychać i to ważne, bo jak pozbywamy się pewnych zanieczyszczeń powstałych po spaleniu komórki. Tak więc, aby znaleźć poprawę wentylacji płuc, funkcji serca, wątroby, jelit, naczyń krwionośnych.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *