Dieta proteinowa


Reasumując ukazane rady otrzymujemy następujący bilans energetyczny:

CZYNNOŚĆ SPALONE KALORIE
Spożywanie w ciągu dnia 2 l wody o temperaturze nie przekraczającej 10 stopni 60
Ssanie 6 kostek lodu w ciągu dnia 60
Prysznic w temperaturze 25 stopni (około 2 minuty) 100
Zmniejszenie temperatury w mieszkaniu o 3 stopnie 100
Pozbycie się swetra, koszulki lub kołdry 100


Wykorzystanie zimna w diecie Dukana



Do tej pory z pewnością wiele osób nie zdawało sobie z tego sprawy, jak ogromny wpływ na kontrolowanie wagi wywiera zimno i ciepło. Organizm ludzki jest bardzo „leniwy” i wszelkie ubytki energii rekompensuje sobie na przykład kaloriami, które zawiera gorący posiłek. Ciepło uwalniające się z danej potrawy jest magazynowane przez organizm i podczas ich spożywania nie korzysta on z własnych zasobów tłuszczu, by je wytworzyć. Poniżej zostały przedstawione skuteczne rady, jak wykorzystać zimno w stabilizacji wagi.

  • Częste spożywanie zimnych dań


Spożywając zimne danie nasz organizm nie może wykorzystać temperatury i wprowadzić składniki odżywcze do krwi bez uprzedniego ogrzania go do temperatury naszego ciała. Operacja ta jest bardzo kosztowna dla naszego organizmu, co powoduje większe spalanie kalorii.

  • Częste spożywanie zimnych napoi


Podobnie jak z żywnością jest też z napojami. Organizm, by podnieść temperaturę 2 litrów wody o 33 stopnie musi spalić aż 60 kalorii.

  • Ssanie kostek lodu


Spożycie 6 kostek zamrożonych w temperaturze -10 stopni to wydatek 60 kalorii.

  • Odchudzające kąpiele


Jeśli pod prysznicem z ciepłej wody stopniowo przekształcimy ją w chłodniejszą do temperatury około 20 stopni, to przebywanie w niej przez 2 minuty jest równoważne z przebyciem 3 km marszem (wydatek rzędu 100 kalorii).

  • Unikanie przegrzanych pomieszczeń


Jeśli w naszym mieszkaniu panuje temperatura rzędu 25 stopni, to niestety umacnia to skłonności do tycia. Obniżenie tej temperatury o 3 stopnie sprawi, że nasz organizm spali dodatkowo 100 kalorii w ciągu dnia. Wydatek ten odpowiada 20 minutowemu joggingowi.

  • Nie zakładanie zbyt grubych ubrań


Zimą nie musimy się szczelnie otulać, ubierać dodatkowych swetrów, czy podkoszulków. Zmniejszenie warstw ubrania spowoduje utratę rzędu 100 kalorii dziennie.


Zobacz również