Woda w diecie dukana

  • Zasady działania


Woda jest nieodzowną częścią każdej diety. Ma ona za zadanie oczyszczać organizm ze zbędnych składników, produktów ubocznych, czy nawet toksyn. Niestety u osób otyłych, czy z nadwagą praca nerek nie jest tyle zaburzona, co ma za niskie „obroty”. Często się zdarza, że na przykład z powodu trybu życia nie pije się tyle, ile powinno. Dlatego nerki przestawiają się na słabsze działanie. To z kolei hamuje odczucie pragnienia. Niedobór wody może prowadzić do pogorszenia kondycji wielu narządów oraz zewnętrznego wyglądu. Normalnie człowiek powinien pić dwa litry płynów. W czasie diety natomiast, zapotrzebowanie na nią jest zwiększone poprzez pojawienie się w krwioobiegu chociażby kwasu moczowego, który musi zostać wydalony. Innymi słowy ilość wody musi zostać zwiększona, by zmusić nerki do szybszej i lepszej pracy. Z początku może być to ciężkie ze względu na szybko pojawiające się uczucie sytości, lecz organizm się powoli do tego przyzwyczai.

  • Koniec z cellulitem


Ukłon w stronę kobiet. Wspaniały efekt, jaki przynosi stosowanie diety proteinowej uzupełnionej dużą ilością wody, to zmniejszenie ilości cellulitu. Może się to wydawać nieprawdopodobne. Jednak zauważono, że regularne picie wody, praca nerek i dostarczanie organizmowi samych białek niweluje tłuszcz nawet w bardzo opornych miejscach. Woda bowiem wypłukuje i zastępuje z takich tkanek sól. Toteż świeży płyn pomaga pozbyć się toksyn. Jest to wspaniałe działanie, którym inne diety raczej nie mogą się pochwalić.

  • Kiedy spożywać wodę?

Pomimo wielu zaleceń, wodę należy pić zawsze wtedy, kiedy jest na nią ochota. Nie można się ograniczać do jej przyjmowania między posiłkami. Wówczas odczucie pragnienia może zostać źle odebrane przez organizm. Skutek tego może być niezadowalający. Dlatego poleca się picie płynów pod różnymi postaciami również w trakcie posiłków.

  • Jak spożywać wodę?

Podczas fazy uderzeniowej musimy również zwracać uwagę na jakość wody. Powinna być ona niskomineralizowana i nie powinna zawierać soli. Dobrą alternatywą może być specjalna woda sprzedawana w aptekach, która wpływa korzystnie na organizm. Może być ona jednak zastąpiona przez różnego rodzaju herbatki (czerwona, zielona), czy ziółka. Ponadto świetnym zastępstwem dla osób szukających słodkich rzeczy będzie spożywanie napojów gazowanych light (na przykład coca-cola), wbrew powszechnej opinii. Nie dostarczają one bowiem ani tłuszczy, czy węglowodanów. Natomiast stanowią zastępstwo za słodycze, co jest niezmiernie korzystne u osób odchudzających się. Napoje te jednak nie powinny być spożywane przez dzieci młode oraz dojrzewające, gdyż to może być przyczyną kilku nieprzyjemnych rzeczy.

  • Pożegnanie z głodem


Woda z powodzeniem pomoże w wyzbyciu się uczucia głodu. Zwłaszcza przy zwiększonym jej spożyciu podczas stosowania diety możemy być pewni, że żołądek szybko się zapełni.



Dieta proteinowa (dukana)

dieta

Dlaczego dieta dr Dukana jest tak skuteczna? Tym co ją napędza, to właśnie mocna siła uderzeniowa, która wręcz atakuje organizm znienacka. Pozwala to na pozbycie się znacznej ilości kilogramów w bardzo krótkim czasie. Następnie faza naprzemienna pomogą w bezpieczny sposób, niegroźny dla organizmu doprowadzić osobę otyłą do wymarzonej (aczkolwiek mieszczącej się w normie) wagi. Następne fazy wpływają na utrwalenie osiągniętych skutków i utrzymanie ich w ryzach. Ostateczna stabilizacja to dopełnienie całego planu pozwalającego na długie utrzymanie właściwej sylwetki bez stosowania jakichś sztywnych reguł. Jednak wymaga to stosowania diety przez 1 dzień w tygodniu już przez całe życie. Nie jest to duże wyrzeczenie, ale za to skutki przynosi ogromne.

Białko - gdzie szukać?



Białka możemy znaleźć praktycznie wszędzie, jednakże dieta przynosi żądane efekty tylko w przypadku spożywania tak zwanych czystych protein. Niewiele produktów składa się z nich samych, często w roślinach, czy mięsach znajdują się także tłuszcze i węglowodany. Dlatego przy wyborze należy bardzo uważać. Warto wiedzieć, że niektóre produkty pochodzenia zwierzęcego posiadają wartość białkową niemalże czysto-proteinową. To one włąśnie będą podstawowymi składnikami żywieniowymi w czasie trwania diety. Są to:

  • Konina (bez łaty)
  • Mięso wołowe (bez antrykotu z kością, części do duszenia oraz rosołu, rozbratla z kością)
  • Mięso cielęce (z grilla)
  • Mięso drobiowe (bez gęsi i kaczki)
  • Ryby
  • Owoce morza
  • Nabiał chudy (praktycznie czyste proteiny)
  • Jaja (w szczególności białko, ponieważ żółtko zawiera dużą ilość tłuszczu)

Działanie białek

Jak udowodniono właściwa dla człowieka dawka węglowodanów, tłuszczy i białek to 5-3-2 (w identycznej kolejności). Niestety przyswajanie wówczas pokarmów jest maksymalne, co jest złą wiadomością dla osób otyłych. Dlatego należy zmienić tą proporcję, by zmianie uległ całkowity rachunek kaloryczny.

Diety opierające się wyłącznie na tłuszczach, czy węglowodanach są brzemienne w skutki. Nie tylko wyniszczają organizm z zewnątrz, ale i wewnątrz, przez niedostarczanie głównego składnika budulcowego, czyli białka. Niekiedy nadmiar tłuszczy i węglowodanów może doprowadzić do niebezpiecznych zmian lub nawet wywołać choroby.

  • Rachunek kaloryczny

W Planie Protal spotykamy się z pewnym charakterystycznym pojęciem, a mianowicie SDD, czyli swoiście dynamiczne działanie produktów. Omawia ono proces energetyczny zużywany na trawienie poszczególnych składników odżywczych. Pokazuje, że białka są rozkładane na części pierwsze, które tylko w takiej postaci zostają dostarczone do krwioobiegu.

Organizm musi zużyć niebywałą ilość energii, by rozłączyć długie, mocno ze sobą zespolone aminokwasy, tworzące bardzo długie białka. Podczas tego procesu wydziela się ciepło i można zauważyć zwiększenie temperatury ciała.

  • A jak z apetytem?

Plan Protal jest o tyle dobry, ponieważ spożywanie białek na długo hamuje uczucie głodu. Dlatego spokojnie można podjadać potrawy w nie bogate. Natomiast jeśli przekąskami będą dania bogate w węglowodany lub tłuszcze, to można być pewnym, że głód nadejdzie i to szybko.

Efekt odczucia sytości po I fazie Planu Protal jest długotrwały. Dlatego nie musimy się martwić, że po zakończeniu tego etapu będziemy chodzić wciąż głodni, jak ma to miejsce w przypadku innych diet.

  • Ogólne działanie na organizm

Jak wiadomo większość diet prowadzi do ogólnego osłabienia i zmęczenia. Już jakiś czas temu zauważono, że produkty białkowe pozwalają na utrzymanie dobrej formy oraz samopoczucia. Dieta złożona z samych białek nie tylko utrzymuje prawidłowe funkcje organizmu, ale także poprawia jego naturalną odporność. Dzięki temu nie odczuwa się zmęczenia oraz nie ma narażenia na złapanie jakiejś choroby.

  • Brak ujemnych skutków

Dieta dr Dukana dostarcza taką ilość białek, która w żaden sposób nie wpływa na pogorszenie się kondycji skóry, czy mięśni. Zewnętrzna część skóry jest zbudowana z białek. Dlatego ich dostarczanie w dużej ilości pozwala na zachowanie długo młodego wyglądu. Skóra nie wiotczeje, tkanka mięśniowa jest sprężysta, włosy, czy paznokcie nie ulegają osłabieniu. Dlatego warto stosować Plan Protal.

Znaczenie soli

Sól niestety ma działanie niekorzystne na nasz organizm. Jej niewielka ilość potrafi zatrzymać dużą ilość wody, co powoduje przybranie na wadze. Każdy posiłek zawiera w sobie pewną część soli. Dlatego przyprawianie nią nie jest już konieczne. Ma ona bowiem za zadanie jedynie poprawić smak. Warto więc wystrzegać się jej, zwłaszcza podczas stosowania diety proteinowej. Zbyt duże ilości soli mogą również powodować częstsze i większe odczucie głodu.

Zobacz również