Jak się do tego zabrać?

Organizm ludzki najlepiej toleruje surowe warzywa, ponieważ gotowane nie posiadają znacznej części witamin, które są niszczone w trakcie gotowania.

Podczas stosowania różnego rodzaju diet odchudzających często wykorzystuje się surówki i sałatki, gdyż są one mniej kaloryczne, a w dodatku bogate w witaminy i mikroelementy. Często jednak zapominamy o prawdziwej „bombie”, która się w nich czai – a mianowicie o sosie.

Kolejnym mitem, który warto obalić jest symbol cywilizacji śródziemnomorskiej, czyli oliwa z oliwek. Faktycznie chroni ona układ sercowo naczyniowy, jednakże posiada bardzo dużą ilość kalorii, które są wrogie dla osób odchudzających się.

Najlepszym rozwiązaniem dla osób, które chcą wykluczyć oliwę oraz wszelkiego rodzaju oleje ze swojego jadłospisu jest vinaigrette z parafiną. Idealne rozwiązanie dla osób, które nie cierpią na chroniczne rozwolnienie. Parafina działa wspaniale, ponieważ nie posiada w ogóle kalorii, a dzięki oleistej konsystencji poprawia trawienie. Innym rodzajem sosu zastępczego może być mieszanka jogurtu naturalnego oraz serka homogenizowanego. Można to wzbogacić odrobiną octu, czy pieprzu.


Warzywa można stosować również jako gotowe dodatki do dań głównych. Najlepiej by były one przygotowywane w wodzie, lub jeszcze lepiej – na parze.

Protal II - faza naprzemienna



warzywa

Etap naprzemienny stosujemy zaraz po fazie uderzeniowej. Składa się on z dwóch części, a mianowicie okresu spożywania samych protein oraz takiego samego okresu wzbogaconego o warzywa. Każdy z nich powinien trwać pięć dni. Stosuje się je naprzemiennie aż do momentu osiągnięcia upragnionych efektów. Tutaj również nie ma żadnych ograniczeń ilościowych, czy godzinowych. Należy jednak pamiętać, że w tym drugim okresie nie wolno wykluczać protein. Warzywa bowiem są tylko uzupełnieniem i urozmaiceniem.

Warzywa polecane:

  • Szparagi
  • Boćwina
  • Pomidory
  • Sałata (bez cykorii)
  • Rzodkiewka
  • Szpinak
  • Seler
  • Cukinia
  • Zielona fasolka
  • Bakłażan
  • Pory
  • Marchew, buraki

Warzywa powinny być spożywane na surowo lub gotowane.

Typy rytmów:

  • 5/5 - przez pięć dni spożywamy czyste proteiny, a przez kolejne pięć do protein dołączamy warzywa.
  • 1/1 - spożywamy naprzemiennie 1 dzień tylko proteiny, a w kolejnym dniu dodajemy warzywa (takie tempo jest najlepsze dla osób z małą nadwagą).
  • 2/7 - 2 dni spożywania czystych protein i 5 dni protein połączonych z warzywami.
  • 2/0 - ten wariant obejmuje spożywanie przez 2 dni w tygodniu czystych protein i 5 dni bez ścisłej diety.

Ile tych warzyw?

W stosowaniu tej, jak i każdej innej diety ważny jest umiar. Pomimo tego, że słyszy się, jakie warzywa są zdrowe i nie tuczące, to nie należy zasiadać od razu przed kilkoma półmiskami sałatek, tylko powinno się jeść porcje w granicach rozsądku.

Zobacz również