Jak przyrządzić placek?

  • 1.Dokładnie wymieszaj 1 łyżkę otrąb pszennych z 2 łyżkami otrąb owsianych.
  • Następnie połącz to z 1 łyżką odtłuszczonego twarogu i 1 jajkiem lub białkiem.
  • Przygotowaną papkę ułóż na teflonowej patelni. Jeśli takowej nie posiadasz, wykorzystaj zwykłą, na której powierzchni musisz rozprowadzić odrobinę oliwy za pomocą ręcznika papierowego.
  • Placek usmaż na złocisty kolor.

Dlaczego placek z otrąb owsianych?

Osoby, które podjęły się rygorystycznego przestrzegania diety w pierwszych dniach mają ogromne problemy z przystosowaniem się do zmiany dotychczasowego menu. Dieta Dukana całkowicie wyklucza spożywanie chleba, a jak wszyscy wiemy, chleb jest podstawowym składnikiem naszych śniadań. By osoby chcące zadbać o siebie mogły się bez niego obejść, mogą skorzystać z przepisu na placek z otrąb owsianych. Spożywanie tego placka ma na celu obniżenie uczucia łaknienia i dodatkowo zastąpienie pieczywa.

Placek przygotowany według przepisu doktora Pierr Dukana wbrew pozorom jest bardzo sycący i dobry. Został on stworzony wyłącznie na potrzeby diety. Istotą otrąb owsianych jest bowiem wchłanianie przez nie wody, co z kolei przyczynia się do formowania w naszym przewodzie pokarmowym tak zwanej papki, która to „więzi” składniki odżywcze. Masa ta wchłania również kalorie, dzięki czemu niewielką część można wydalić w postaci kału. Jednakże warto pamiętać o zasadzie umiarkowania. Placek z otrąb owsianych można stosować tylko raz dziennie. Nadmierne jego spożywanie negatywnie wpływa na całokształt stosowanej diety.



Kiedy pod presją kuracji tracimy zbędne kilogramy w naszym organizmie pojawiają się reakcje, które chcą zmusić do odzyskania wagi.

Zobacz również