Dieta proteinowa

Dieta Dukana i nastolatki

Wiek dojrzewania dla chłopca jest okresem, w którym groźba nadwagi jest najmniejsza. Wtedy to wykazują się oni największą aktywnością fizyczną. Ogromne wydatki energetyczne neutralizują ewentualne spożywanie wysokokalorycznych posiłków – przybieranie na wadze. Inaczej sprawa wygląda, jeżeli chodzi o dojrzewające nastolatki, które przechodzą przez okres niestabilności hormonalnej. Również w tym wieku mają miejsce zaokrąglenia się partii kobiecego ciała jakimi są biodra, kolana i uda.

W grupie ryzyka są nastolatki, które mają okres wzrostu już za sobą, a wciąż przybierają na wadze. Osoby będące w tej grupie powinny zastosować Protal III, gdyż jest on wystarczający do zahamowania tendencji do tycia. Należy go stosować w całości. Jeśli kuracja nie pomoże, a tendencja do tycia nie została opanowana należy zastosować złagodzoną dietę Protal II. Nie wprowadzamy wtedy diety wyłącznie proteinowej. Stosujemy proteiny połączone z warzywami. Jeśli problem przybierania na wadze jest poważniejszy i wcześniejsze fazy go nie zniwelowały, przechodzimy do fazy Protal II stosując rytm 1/1. Oznacza to, że w jeden dzień spożywamy czyste proteiny, a w następnym proteiny + warzywa. Stosować to należy do momentu uzyskania poprawnej wagi. Nie możemy dopuścić, by nastolatka przekroczyła bezpieczną dla zdrowia wagę.

Jaki tryb diety dukana dla nastolatków?

W grupie ryzyka są nastolatki, które mają okres wzrostu już za sobą, a wciąż przybierają na wadze. Osoby będące w tej grupie powinny zastosować Protal III, gdyż jest on wystarczający do zahamowania tendencji do tycia. Należy go stosować w całości. Jeśli kuracja nie pomoże, a tendencja do tycia nie została opanowana należy zastosować złagodzoną dietę Protal II. Nie wprowadzamy wtedy diety wyłącznie proteinowej. Stosujemy proteiny połączone z warzywami. Jeśli problem przybierania na wadze jest poważniejszy i wcześniejsze fazy go nie zniwelowały, przechodzimy do fazy Protal II stosując rytm 1/1. Oznacza to, że w jeden dzień spożywamy czyste proteiny, a w następnym proteiny + warzywa. Stosować to należy do momentu uzyskania poprawnej wagi. Nie możemy dopuścić, by nastolatka przekroczyła bezpieczną dla zdrowia wagę.

Zobacz również