Dieta proteinowa


Kalorie i ich wpływ na dietę

Przyczyną wcześniejszych porażek, jakie ponosili liczni eksperci z dziedziny żywienia było to, że przywiązywali ogromną wagę wyłącznie do wartości kalorycznej posiłków i produktów żywnościowych. Diety, które proponowali opierały się jedynie na liczeniu spożytych kalorii. W dzisiejszych czasach duża ilość dietetyków porzuciła tego typu podejście. Zainteresowali się oni bardziej pochodzeniem kalorii, składnikami odżywczymi, jakie są dostarczane. Teraz bardziej pod uwagę jest brane jaki rodzaj składników dostarcza nam kęs pokarmu. Istotny wpływ ma również według współczesnych ekspertów godzina spożywanych kalorii.

Obecnie wiadomym jest, że ludzki organizm zupełnie inaczej potraktuje daną liczbę kalorii dostarczonych przez biały cukier, rybę, mięso, czy też oliwę. Inaczej spożytkuje dany rodzaj kalorii po ich przetrawieniu, bowiem różnią się one od siebie w zależności od ich źródła. Tak samo jest również z czasem, w którym spożywamy posiłki. Współcześni dietetycy przekonują się do niegdyś odrzuconej tezy, że kalorie spożyte rano tuczą mniej niż te, które są spożywane w południe, a jeszcze mniej niż te pochłaniane wieczorem. Skuteczność planu Protal i składających się na niego kuracji wynika głównie z odpowiedniego doboru składników odżywczych, które składają się na dietę. Osoby nie posiadające dużej wiedzy w dziedzinie żywienia z pewnością ucieszą się z faktu, iż w tym portalu zostały przedstawione trzy podstawowe składniki odżywcze, co pozwoli lepiej wykazać zasady działania planu Protal.

Zobacz również